AHT-Autohuis Terneuzen B.V.

Kia acties & nieuws

Eerste Kia Official Match Ball Carrier in actie

14 juli 2017
Kia Official Matchball Carrier
+ vergroot

Op de eerste speeldag van het UEFA Women’s EURO 2017TM, kwam de allereerste Official Match Ball Carrier in actie: Esra Neter. Deze 10-jarige talentvolle voetbalster werd samen met dertig andere meisjes uitverkoren tot Kia Official Match Ball Carrier.

Zij hebben de eervolle taak om de wedstrijden van het toernooi te openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter. Na een oproep van Johnny de Mol, begin juni, meldden ruim honderd meisjes zich bij Kia aan. 

Op de eerste speeldag opende Nederland de WEURO in Stadion Galgenwaard in Utrecht meteen met een 1-0 winst tegen Noorwegen, de finalist uit 2013. Esra had de eervolle taak om deze spannende wedstrijd te openen. Esra is een talentvolle voetbalster uit Amstelveen en is 10 jaar oud. Ze speelt hoofdklasse in het jongensteam van voetbalclub Buitenveldert als enige meisje. Ook is ze in 2015 en 2016 gescout door Ajax. Ze heeft toen met een aantal meisjes 6 weken stage mogen lopen bij de eerste selectie van het meisjesvoetbal.

Oranje Leeuwin
“Ik vond het heel cool omin dat uitverkochte stadion, vol met enthousiaste voetbalfans, het veld op te stappen en het toernooi te openen”, zegt Esra. “Nu ben ik Official Match Ball Carrier, maar ik droom ervan om over een paar jaar zelf een Oranje Leeuwin te zijn en het mooie oranje shirt te mogen dragen.”

Zeven speelsteden
Het UEFA Women’s EURO 2017TM vindt plaats in zeven speelsteden: Breda, Deventer, Doetinchem, Enschede, Rotterdam, Tilburg en Utrecht. Kia is trouwe UEFA-partner en trotse sponsor van UEFA Women’s EURO 2017TM in Nederland. In het kader van deze samenwerking worden allerlei activiteiten ontplooid. Eerder liet Kia al een mini-documentaire ontwikkelen over de evolutie van vrouwenvoetbal in Nederland, gepresenteerd door Johnny de Mol.

Het vrouwenvoetbal in Nederland maakt een grote ontwikkeling door. De afgelopen vijf jaar is het aantal voetbalsters met ruim 20 procent gestegen. De populariteit van de sport groeit verder in Nederland, mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen.

Officiële sponsor FIFA
Kia is al sinds 2006 de officiële sponsor van de FIFA. Het eerste Europese eindtoernooi met Kia als officiële partner was het UEFA Euro 2008TM in Zwitserland en Oostenrijk.

 
Verder

Kia gebruikt cookies op haar websites (o.a. kia.com en mijnkia.nl), om de website te analyseren, voor social media en om het gebruiksgemak te vergroten. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Wilt u meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid. Hier kunt u ook cookie-instellingen aanpassen.

Toestaan Weigeren
Verder

Websiteverbeteringen

We gebruiken Google Analytics en DoubleClick Floodlight om het verkeer te meten op onze website. Dit geeft ons inzicht hoe bezoekers onze website gebruiken en geeft ons de mogelijkheden om de website te verbeteren.

Informatie delen

We maken gebruik van AddThis functionaliteit zodat u informatie kunt delen met uw vrienden via sociale media.

Video's

Om video's te tonen op onze website wordt een cookie gebruikt om te onthouden waar u bent gebleven tijdens het bekijken van de video.


Geen cookie modus | Lees meer